Home Reviews Review: Monkeytail longtail fiets

Review: Monkeytail longtail fiets

Een goed geprijsde maar kwalitatieve elektrische longtail met achterwielmotor, gemaakt in België

Door Slim Abid
Gepubliceerd: Laatste update

In deze review testen we de MonkeyTail, de elektrische longtail van het Belgische merk Monkey Bike, geschikt voor twee  kindzitjes.

Binnen het gamma van MonkeyBike vinden we nu 3 modellen terug. Naast de longtail hebben ze ook een model met een iets kleiner kader, een midtail, geschikt voor één kind. En een comfortabele elektrische BMX. De fietsen zijn gekenmerkt door hun sterke stalen kader en hoge draagcapaciteit.

Monkey Tail op enkele testritten
Belgische longtail fiets Monkey Tail
Belgische longtail fiets Monkey Tail

Waarom kies je de Monkeytail:

  • Voldoende krachtige achterwielmotor en batterij
  • Goed rijcomfort (met optionele voorvorkvering)
  • Lage opstap en rechte fietshouding
  • Makkelijk opstappen, handige voet = makkelijk te gebruiken
  • Zeer stevig en stijf stalen kader
  • Zeer hoge draagcapaciteit
  • Goedkoop

Waarom koop je hem niet:

  • Lager fietsgevoel ivm middenmotor
  • Motor iets te beperkt voor een zeer lange steile bergop
  • Eerste meters moeilijk (opgelost door de optionele gashendel)
  • Redelijk zwaar (38 kg) en log

Voor wie: De MonkeyTail is een no-nonsense oplossing voor mensen die naar een betaalbare longtail fiets zoeken. Het heeft geen middenmotor en zal niet bij elk traject (lees hevig bergop) passen, maar er zijn voldoende voordelen om hierover heen te kijken. Het sterke stalen kader, korte draaicirkel, goede rijcomfort en een handig ontwerp om het gebruik te faciliteren. Test hem gewoon uit, ze komen tot bij jou thuis voor een testrit!

Onze eindconclusie

1. Het Ontwerp (8/10)

Zoals we al zeiden, zijn er twee versies van deze Monkeytail. De kleinere midtail versie, de Monkey, en de lange versie, de Monkeytail. Het ontwerp is gelijkaardig; je kan ze herkennen aan de handige lage opstap, en de zelf-ontworpen MonkeyBike accessoires.

Monkeybike heeft gekozen voor een ontwerp met een lage opstap, laag zwaartepunt, en kleinere wielen. Deze 20 inch wielen zijn voorzien van brede 20 x 4 inch fatbike banden. We zien ze steeds vaker, ook MonkeyBike gelooft in het toegevoegde rijcomfort van deze dikke banden. Hierdoor is er minder (of geen) extra vering nodig.

Stevig stalen longtail kader

Het stalen kader is een staaltje Belgisch vakmanschap. Heel sterk en duurzaam, de lange fiets is hierdoor ook zeer stijf wat het rijcomfort verhoogd.

Het kader is gemaakt van hoogwaardig en sterk Hi-Ten-staal. Met 38 kg zeker geen lichte longtail, voelt ook een beetje log aan bij het rijden, maar daar wen je aan. Gelukkig is er ook een handige walk-assist om hulp te bieden, niet enkel bij het stappen maar ook bij het op/vertrekken.

Monkey Bike Monkeytail elektrische longtail met stalen kader
Monkey Bike Monkeytail elektrische longtail met stalen kader

Deze fiets wordt gemaakt in Europa. Hierdoor hebben ze ook veel controle over de kwaliteit en dienst na verkoop. Het merk staat bekend voor hun productie en nauwkeurige lastechnieken. De eigenaars van Monkeybike zijn ook enorm ervaren in het vakkundig lassen en lakken van het kader. Ze doen dus zoveel mogelijk lokaal, iets dat wij alvast belangrijk vinden.

De longtail met achterwielmotor doet ons vooral denken aan de Radwagon, al heeft Monkeytail dan wel een een steviger en kwalitatiever kader. Radpowerbikes worden niet meer verkocht in België. De betaalbare MonkeyTail lijkt deze leegte perfect in te vullen, in een markt met vooral dure longtails.

BMX stuur zorgt voor een rechtop zittende houding
BMX stuur zorgt voor een rechtop zittende houding

Langere wielbasis

De Monkeytail is genoemd naar de lange, wendbare en sterke staart van een aap. Deze karakteristieken zien we ook terug bij de Monkeytail, wendbaar maar stabiel. Wat nog opvalt aan het ontwerp is de positie van het achterwiel. Deze staat verder naar achter in vergelijking met andere vergelijkbare longtails.

Het voordeel hiervan is dat je zwaarste kind achteraan op het bagagerek kan zitten.

Bij de meeste longtailfietsen is het achterwiel korter bij het zadel gepositioneerd en wordt er aangeraden om het zwaarste kind voor of boven het wiel te monteren met het lichtste kind daarachter.

Door het unieke ontwerp en de hoge draagcapaciteit (220 kg – fiets en bestuurder incl.) van de Monkeytail is dit geen probleem meer. Hierdoor kan je het oudste kind achter het jongste kind plaatsen. Zo kan die een oogje op het zeil houden en mama of papa waarschuwen als nodig.

Een nadeel van dit ontwerp is dat de fiets wat zwaarder is en aanvoelt dan anderen.  De MonkeyTail is 202 cm lang. Tussen trapas en wiel ligt er 78 cm. Het bagagerek zelf is 62 cm lang en bevindt zich op een hoogte van 67 cm van de grond.

Door het kiezen voor dit soort ontwerp met lage opstap is deze Belgische longtailfiets ook meteen een one-size-fits-all model. Voor grote of kleine fietsers kan het zadel en het verstelbare stuur (*optie) aangepast worden om in te spelen op de lengte.

Verstelbaar zadel van de MonkeyTail
Verstelbaar zadel van de MonkeyTail
Verstelbaar stuur met quick release
Verstelbaar stuur met quick release

2. Prestaties; kracht en draagcapaciteit (7/10)

Topsnelheid (8.5/10): 25 km/u – Makkelijk te behalen

Prestaties bergop (7/10): Kleine bergop geen probleem, hoe langer de bergop – hoe trager je gaat

Prestaties met gewicht (7/10): Trekt voldoende door, maar minder in vergelijking met middenmotor

Draagcapaciteit longtail fiets (9/10): 220 kg, een zeer hoge draagcapaciteit voor een longtail maar de motor heeft het dan wel moeilijk.

Daar waar deze Monkey Tail Longtail fiets makkelijk kan concurreren met andere merken op basis van ontwerp, is het iets moeilijker om dat aan deze prijs te doen als het gaat over prestaties.

MXUS achterwielmotor

Voor de meeste trajecten is er meer dan voldoende kracht. Ze hebben wel gekozen voor een achterwielmotor en geen middenmotor. Dit biedt enkele voordelen. Enerzijds druk je de prijs, maar anderzijds heb je ook bijvoorbeeld een eenvoudiger onderhoud, kan je de banden makkelijk zelf vervangen zonder al te veel problemen en heb je ook een directe overbrenging van kracht. Al deze voordelen worden mooi aangekaart op de blog van Monkey Bike.

Middenmotoren bieden ook voordelen, met als grootste nadeel dat ze veel duurder zijn. Vooral bergop en met veel gewicht op het achterwiel zal een middenmotor beter presteren. Ze zorgen ook voor een verbeterd fietsgevoel.

MXUS elektrische motor met 50 nm en 250 watt ondersteuning
MXUS elektrische motor met 50 nm en 250 watt ondersteuning

Onze testrit met de Monkey Tail was wel zeer positief. Er voldoende kracht, het optrekken gaat redelijk vlot, daarom niet de snelste, maar je haalt makkelijk 25 km per uur vrij makkelijk. Bergop is het iets trager, zeker met extra gewicht voel je dat de achterwielmotor tegen zijn maximum aanzit.

Deze Monkey Tail heeft een achterwielmotor van 250 Watt en 50 Nm (MXUS 48V250W). Deze heeft minder sensoren dan de bekende (Bosch/Shimano/… ) middenmotoren en fietst iets minder natuurlijk.

Dat fietsgevoel is ook niet het doel van deze longtail fiets. Het gaat hier eerder om een ‘utility bike’ of gebruiksfiets die dient om je kinderen (of cargo) veilig en makkelijk van A naar B te brengen. In onze video review van de MonkeyTail gaan we hier dieper op in.

Krachtige batterij, met derailleur

Een review van prestaties is naast de motor ook de bijhorende batterij (autonomie) en versnellingen (rijgemak).

Beginnend met de versnellingen zien we dat ze gekozen hebben voor een ketting, verbonden aan een 7 speed derailleur. Slecht is dit niet, we weten dat de drijfriemen tegenwoordig zeer populair zijn door het verlaagde onderhoud. En ook automatisch schakelen begint stilaan ingeburgerd te worden. Door hier nog niet teveel op in te spelen blijft de MonkeyTail zeer betaalbaar.

7 speed derailleur op de Monkey Tail testfiets
7 speed derailleur op de Monkey Tail testfiets
S Ride RD-M200 derailleur
S Ride RD-M200 derailleur

De batterij dan. Enerzijds de keuze voor de plaatsing onder de bestuurder, waardoor het gewicht van de batterij (4.5 kg) weinig invloed heeft op de stabiliteit en het rijcomfort. Anderzijds krijg je met 720wh een krachtige batterij, die theoretisch goed is voor zo’n 70 tot 80 kilometer.

Bij intensief gebruik, rij je op 25km per uur met wat gewicht op het bagagerik, dan zal dit eerder 40 tot 50 km zijn. Wij testten het uit op een (bijna) volle batterij en behaalden 40km voor we aan laden moesten denken. Belangrijk hierbij, dit was bijna altijd op de hoogste (5de) stand, en af en toe ook bergop.

Verwijdere bare batterij centraal onder de bestuurder
Verwijdere bare batterij centraal onder de bestuurder

Je kan deze batterij ook upgraden naar een krachtigere versie van 960wh, waardoor je nog grotere afstanden kan afleggen. Deze hebben we niet getest, maar lijkt ons zeer interessant voor mensen die deze Belgische longtail kiezen boven het gebruik van een auto en dus verdere afstanden moeten kunnen afleggen.

3. Unieke Features (8/10)

Deze monkeytail is ontworpen door twee ouders die een goed alternatief wilden voor de wagen. De monkeytail is uniek omdat hij bedacht is door Belgen en dus ook inspeelt op de Belgische infrastructuur en wensen van de Belgische fiets-ouders.

Zeer betaalbare longtail

Een groot probleem met gelijkaardige modellen zonder vering en met kleine dunne bandjes is dat ze het niet zo goed doen op hobbelige ondergronden of off-road terreinen zoals veldwegen, bospaden enzovoort. Er zijn modellen die dit wel goed doen zoals de Multicharger, maar niet iedereen heeft die 6000 tot 8000 euro liggen.

Door te kiezen voor een stevig stalen kader, makkelijk onderhoud en deze kwalitatieve fatbike banden, kan je toch genieten van een goed rijcomfort op alle ondergronden voor een zeer aantrekkelijke prijs. Om deze prijs te behalen zijn er wat keuzes gemaakt zoals de achterwielmotor, maar het ontwerp heeft toch wat mooie voordelen.

Longtail ontwerp met lange wielbasis en hoge draagcapaciteit
Longtail ontwerp met lange wielbasis en hoge draagcapaciteit

Oudste kind achteraan

De plaatsing van het achterwiel is een unieke feature dat we nog niet vaak tegengekomen zijn. Hierdoor kan je meer gewicht kwijt op het bagagerek. Door het ontwerp, maar ook door de kwalitatieve eigenschappen van het kader. Het bagagerek kan tot 100 kilo aan, de voordrager ongeveer 25 kilogram. In totaal is de fiets goed voor een draagcapaciteit van 220 kg (fiets en bestuurder inclusief).

Vooral de plaatsingsopties van je twee kinderen is interessant.

Bij een gewone longtailfiets wordt er aangewezen om het zwaarste kind niet verder dan het middenpunt van het achterste wiel te plaatsen. Het oudste kind zit daarom meestal voor het jongste kind… niet ideaal. Als ouder wil je bijna automatisch je oudste kind achteraan zetten, zodat hij of zij een oogje op het zeil kan houden en je kan waarschuwen als nodig. Ook als er dingen vallen hebben zij het sneller gezien, je weet nooit dat de baby plots zijn fopspeen of knuffel op grond gooit tijdens de rit.

Een klein nadeel van longtailfietsen is dat je de kinderen niet kan zien, enkel horen. Maar dus iets waar deze twee ouders goed over hebben nagedacht en deze unieke feature hebben ingebouwd in hun ontwerp.

Door die plaatsing van het wiel heb je dus meer draagcapaciteit op het bagagerek, wat ervoor zorgt dat je misschien zelfs tot drie oudere kinderen, als je geen kinderzitje gebruikt, zou kunnen vervoeren. Ook een volwassen persoon is makkelijk te vervoeren op het bagagerek.

Al deze unieke features maken de MonkeyTail een perfect instapmodel is voor iemand die een longtail fiets wil kopen, maar hier nog niet teveel aan wil uitgeven.

4. Het rijcomfort (8/10)

Rijcomfort op platte wegdek (8.5/10):

Rijcomfort op oneven wegdek (8/10): was wel uitgerust met optie voorvorkvering

Rijcomfort bij lange afstanden (8/10): al ligt het wegdek er echt slecht bij hier

Rijden bij nat wegdek -> veiligheid (8/10): zware gewicht plakt tegen de grond, en heeft groot raakvlak met de fatbike banden

Prestaties iets minder dan longtails met krachtige middenmotoren, logisch. Maar in termen van rijcomfort kan de MonkeyTail concurreren met de duurdere concurrenten, vooral als je het vergelijkt met andere 20 inch longtails.

Optionele vering

Ondanks het stijve kader voelen de ritten zeer comfortabel aan door de brede fatbike banden. Er is niet meteen nood aan extra vering, al kan je hier wel voor kiezen als je traject hierom vraagt. Die was uitgerust op de testfiets die gebruikt werd voor deze MonkeyTail review. Een (niet te dure) aanrader, door het stalen kader voel je schokken goed doorkomen.

Een zadelpenvering kan je altijd zelf toevoegen, hier is geen optie voor. Voor gewone trajecten is dit niet echt nodig. Voor lange afstanden of slechte fietspaden kan dit wel een handige extra zijn, als je dit nodig acht.

Stabilisator van het stuur
Stabilisator van het stuur
Optionele vering op de MonkeyTail longtail fiets
Optionele vering op de MonkeyTail longtail fiets
Optionele vering op de MonkeyTail verstelbaar naar voorkeur
Optionele vering op de MonkeyTail verstelbaar naar voorkeur

Fatbike banden voor comfort

Door te kiezen voor fatbike banden in plaats van dure vering kan de aankoopprijs van de MonkeyTail laag blijven. Een klein nadeel, ze vragen iets meer energie om op snelheid te blijven. Door het grote raakvlak is er meer wrijving.

Fietsen zonder elektrische steun is zeer zwaar, en ook niet echt de bedoeling. Eens de fiets op snelheid is fiets je vlot, ook zonder ondersteuning. De eerste meters en bergop voel je wel dat het om een zwaardere fiets gaat.

Door de lastechnieken en de keuze voor een kwalitatief stijve stalen kader en het laag zwaartepunt is de fiets ook zeer stabiel en wendbaar. Ook de kleine 20 inch wielen faciliteren dit. Deze speciale Fatbike-banden zijn VEE Tire Speedster, 20 inch groot en 4 inch breed.

Veetire Fatbike banden 20 x 4 inch
Veetire Fatbike banden 20 x 4 inch
Brede spatborden en achterlicht
Brede spatborden en achterlicht

Een veilige longtail voor kinderen

Als we dan eerder kijken naar veiligheid dan heb je opnieuw voordelen door het brede raakvlak bij regen of gladde omstandigheden, toch niet onbelangrijk met twee kindjes achterop.

Aan het stuur vinden we ook een stabilisator. Deze voorkomt kantelingen van het stuur bij zware ladingen op de voordrager. Het zorgt ook voor een stabielere rit, omdat het het stuur wat beter in controle houdt bij plotse schokken.

Remkracht

De Monkey Tail maakt gebruik van Zoom hydraulische schijfremmen. Deze zijn 180 en 160 millimeter in diameter. Relatief grote remschijven dus. Over het aantal zuigers of pistons hebben we voorlopig nog geen informatie.

De remmen zijn zeer makkelijk te behandelen, niet alleen de remkracht is belangrijk, ook het ontwerp van de remmen. Aan hogere snelheid en met wat gewicht in onze test konden we snel en veilig tot stoppen komen. Let altijd op, hoe meer gewicht hoe langer de remafstand.

Remmen makkelijk te bedienen
Remmen makkelijk te bedienen

De testrit met de Monkey Tail

Mits de beperkingen van de fiets, vinden we dat door de keuze van de ontwerpers de Monkeytail enorm goed scoort in termen van rijcomfort. Ook de keuze om het achterwiel verder te plaatsen dan hun traditionele concurrenten vonden we een doordacht en positief element aan deze fiets. Dit kan enkel door het sterke stalen kader.

Door het zware stijve kader en die lange wielbasis voelt de fiets wel een beetje log aan. Zeker als je lichter fietsen gewend bent. Hier moet je even aan wennen. De motor is voldoende krachtig om te helpen bij het fietsen, de walk assist voor het duwen. De fiets manoeuvreren of verplaatsen is wat moeilijker.

We hebben de fiets uitgebreid getest, meerdere testritten, verschillende soorten gebruik. De tekortkomingen merk je enkel als er een echt steile bergop is. Daarbuiten is het een genot om mee te rijden. Rustige ontspannen ritjes, ook de kinderen vinden de Monkey Tail fijn…. en werd soms zelf verkozen boven de Multicharger.

De verplichte verlichting (in België) is ook aanwezig op deze longtail fiets, verbonden met de elektrische batterij. Het voorlicht is netjes onder het cargorek geplaatst – zo zit je cargo nooit in de weg van het licht. Het achterlicht is voldoende sterk.

5. Het gebruik (8/10)

Het fietsen is één ding, maar zoals we al gemerkt hebben bij bakfietsen, is het gebruik hiervan, vooral voor het vervoeren van kinderen, ook heel belangrijk.

Een makkelijke voet of standaard, voor man en vrouw

Een vaak over het hoofd gezien aspect is de poot, standaard of voet van de longtailfiets. Hierbij moet je jezelf de vraag stellen: kan ik de kinderen op de longtailfiets zetten terwijl die op de standaard rust? Dit zou logisch moeten zijn, maar is niet altijd gegarandeerd.

De standaard moet sterk genoeg zijn, maar ook de fiets moet stabiel genoeg zijn om dit gewicht aan te kunnen. Bovendien moet je de standaard ook gemakkelijk kunnen gebruiken. Aangezien dit meestal een centrale standaard is, is dit zwaarder zijn dan met een zijstandaard.

Bij Monkey Tail, omdat het door ouders ontworpen is, heb je het gevoel dat hier wel goed over nagedacht is. Ze hebben voor een eigen ontwerp gekozen, vergelijkbaar met dat van een brommer.

Als je eenmaal de techniek onder de knie hebt, kan je de longtailfiets, zowel als man of vrouw, makkelijk op de standaard zetten. Het blijft wel wat zwaar, vooral als je volgeladen bent, maar door dit lage kantelpunt is het voor zoveel mogelijk mensen makkelijker gemaakt.

Met trapjes zodat kinderen zelf kunnen opstappen

De (iets oudere) kinderen kunnen ook zelfstandig in en uit de longtail klimmen door gebruik te maken van de handige dubbele opstap. Dankzij de brede standaard is de fiets ook stabiel genoeg om dit gewicht aan de zijkant te ondersteunen.

MonkeyTail accessoires optionele monkeyboards met dubbele opstapvoet
MonkeyTail accessoires optionele monkeyboards met dubbele opstapvoet

Gashendel – walk assist voor de eerste meters

Een ander punt waarbij gebruiksgemak belangrijk is, betreft de achterwielmotor met minder sensoren. Het nadeel hiervan is dat je vaak een volledige trapbeweging moet maken voordat deze motor opmerkt dat je aan het fietsen bent.

Optionele gashendel en simpele maar beperkte display
Optionele gashendel en simpele maar beperkte display

Monkey Bike heeft hier slim op ingespeeld door een legale gashendel, walk-assist, tot 5 km per uur in te zetten om je die eerste meters op gang te helpen. Vooral bij het bergop fietsen of wanneer je volgeladen bent, is dit zeer handig. Hiervan vind je een duidelijk voorbeeld terug in onze ride-along-review-video.

*opgelet, de gashendel is een optie van 25 euro, de walk assist functie is standaard

6. Prijsvergelijking (9/10)

Naast rijcomfort is de prijsvergelijking of de prijs-kwaliteit-verhouding misschien wel het beste aspect van de MonkeyTail.

Ga gerust online eens op zoek. Voor een budget rond de 3000 euro vind je eigenlijk geen enkel alternatief. De Radwagon was de beste optie in dit prijssegment, maar gezien deze niet meer verkocht worden in Europa, is dit wel een van de, als niet de beste, goedkopere longtailfietsen van het moment.

Je moet dan wel beseffen dat je geen middenmotor of onnodige extra’s hebt en dat de prijs voornamelijk hierdoor gedrukt wordt. De Belgische uitvinders hebben goed werk verricht door voor verschillende andere grote pluspunten te zorgen. Deze fiets is aangepast aan het Belgische publiek, met daarop ook unieke features voor het vervoeren en het faciliteren van het vervoer van kinderen.

De Monkey Tail longtail fiets kost begint aan 2.900 euro. Deze strategisch geplaatste prijs kan verhoogd worden door het toevoegen van accessoires. Er zijn er wel een aantal opties dat we aanraden om dit rijcomfort en gebruik te voorzien (net zoals op onze testfiets).

In de configurator gingen we even testen. Kiezen we voor de geveerde voorwerk. Een verstelbare stuurpen, de gashendel, de bamboeplaat. De monkey bars. Ook de monkey boards en de kettingwiel upgrade. Met al deze accessoires kom je aan een totaalprijs van 3500 euro. Nog steeds een relatief goedkope longtailfiets.

Enkel een Cube Longtail Hybrid op korting of een goedkope Villette Berreau Van Bol komt dan in de buurt. Deze hebben misschien wel een middenmotor (bij Cube zelf een goede middenmotor) maar ontbreken alle longtail accessoires.

Wil je meer dan moet je meteen kijken naar een budget van minstens 4000 tot 5000 euro. En vergelijk je met een topgamma zoals Term of Riese & müller dan zijn we vertrokken voor 6000 tot 10.000 euro.

Als instapmodel lijkt deze Monkeytail ons ideaal. Heb je teveel bergop in je traject dan misschien niet.

Daarbij is het Belgisch. Kan je er ook rekenen op een snel klantencontact. Snelle onderhoud bij lokale samenwerkingen, en een Vlaamse, een Belgische dienstnaverkoop.

Je kan de fiets ook rechtstreeks bij Monkeybike kopen, ze komen ook tot je deur voor een testrit uit te voeren. We zijn wel fan van de directe aanpak. Op deze manier kan de prijs opnieuw naar beneden gehaald worden.

Topsegment: Riese & Muller, Tern, Kettler,

Mid-range: Trek, Cube, Bike43, 02Feel, Veloe, Norta,

Goedkopere bakfietsen: Villette,

Monkeytail review eindconclusie

Simpel gezegd, de Monkey Tail is een uitstekende optie als je een laagdrempelige longtail fiets wil aanschaffen.

Hij is zeer betaalbaar, vooral door de achterwielmotor en het ontbreken van enkele premium functies zoals een carbon aandrijfriem of automatisch schakelen. Maar dit is ook niet echt noodzakelijk.

Mocht je toch meer mogelijkheden en comfort willen, dan zijn er verschillende opties om de fiets te verbeteren. Dit zorgt voor een hoger rijcomfort, maar ook een verbeterd gebruiksgemak. De optionele verende voorvork en de gashendel raden wij altijd aan. Voor kinderen ook de Monkeybars en Monkeyboards.

Als je de fiets gaat gebruiken voor meerdere bestuurders, dan kan de verstelbare stuurpen ook een goede optie zijn. Je kunt kiezen voor een upgrade van de batterij en het kettingwiel. Zelfs met al deze opties blijft het nog steeds goedkoper, vergeleken met de concurrenten.

Fietsen met de MonkeyTail zorgt voor een ontspannen ervaring. Op de hoogste stand kun je een snelheid van 25 km per uur halen, maar het is ook mogelijk om rustig rond 15 tot 18 km per uur te fietsen. We krijgen minder het gevoel dat we snel willen gaan. We kunnen ons dus goed voorstellen dat deze MonkeyTail voor rustige ritjes ruim voldoende is voor de meeste mensen.

Belgisch merk en (persoonlijke) klantendienst

Een groot extra voordeel is dat het gaat om een Belgisch merk en dat de eigenaar zeer actief is met klantcontact en aftersales. Als er een probleem is, dan zal dit persoonlijk opgelost worden. Bovendien zijn ze geen nieuwkomer in de branche, waardoor je weet dat de fiets goed in elkaar zit.

Dit gaat zelfs zo ver dat ze testritten aan huis aanbieden. Via hun website kun je een testrit inplannen, waarna zij bij jou thuis langskomen met een uitgebreide uitleg en verschillende mogelijkheden, gevolgd door een uitgebreide testrit. Zo kun je direct in je eigen omgeving ervaren of deze fiets geschikt is voor jou. Dat is toch wel redelijk speciaal.

Ook interessant

Deze website maakt gebruik van 1st party cookies. Door onze website te bezoeken ga je akkoord met onze standaard voorwaarden. Akkoord Meer info